Snart är det dags…

Jag vill börja med att be om ursäkt för min oförmåga att dela med mig av min träning, helt enkelt bedrövligt. 

Som tur är så har ni andra varit betydligt flitigare bloggare och jag är grymt imponerad av fokuseringen och träningsmängden hos (dom flesta) klubbmedlemmarna. Då ska vi också komma ihåg att ca 40 – 60 % av träningsmängden mörkas (siffrorna bekräftade av statistiska centralbyrån).

Hur som helst är det med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot det stora eldprovet. Det är tur att vi har många rutinerade klubbmedlemmar som man kan få viktiga råd ifrån.

För mig återstår nu bara ett lätt träningspass (lätt jogg ca 10 km), sen är det bara att ladda med mat och dryck. Nervositeten är redan här…

Om någon är intresserad så kommer här en sammanfattning av vårens träning för min del:

Jag har har försökt springa 2-3 i veckan sedan mitten av januari. Första månaden handlade mest om att försiktigt komma igång efter flera månaders knäbesvär. Därefter började lite mer målinriktad träning där jag försöte få till ett lite längre pass ( ca 10 – 13 km), ett intervallpass och en lättare jogg (ca 6 – 8 km) per vecka. Den träningsmängden har gått ganska bra att hålla, den enda skillnaden är väl egentligen att passen blivit lite längre och tuffare allt eftersom. Sista månaderna har jag lyckats få till ca 6-7 långa pass runt 20 km, det längsta löpte jag i torsdags (29 km).

Tack för mig, vi ses till helgen!!!

// Erik ”Bloggarn” Olofsson

There are no comments on this post.

Lämna en kommentar