Göteborgsvarvet 2011, om sanningen ska fram…

Så var det avklarat, mitt 4:e Göteborgsvarv i ordningen och det helt klart mest behagliga så långt! I år kunde jag springa avslappnat eftersom jag inte satt upp något tidsmål, dels med tanke på att det bara är en vecka mellan varvet och Sthlm Marathon och dels med tanke på min genomusla form. Siktade på att se det hela som en träningsrunda och det lyckades jag bra med.

Åkte till varvet tillsammans med Polens stolthet Szygenda (premiärvarv för Szygenda) och  jubilaren tillika idolen Lennart Evald som sprang sitt 20:e Göteborgsvarv i ordningen, trots att han redan för 3 år sedan sade att han sprungit sitt sista. Strax innan start dök TAHM:s medlem och kanske störste mytoman Skoogh upp för att önska oss lycka till. Skoogh ser förövrigt ut att vara i oförskämt bra form och kommer bli svårslagen på lördag! 

Innan start hann Team Anhonest Mistake snabbt ta tempen på Evald och Szygenda, resultatet ser ni nedan:

Resultatet då?

Szygenda kämpade sig i mål på 1.58.51! En fullt godkänd tid för ett premiärvarv, att Szygenda dessutom genomförde vavet med ”vill du ligga med mig då”… på repeat i sin iphone gör det hela än mer imponerande! Szygenda har dessutom lovat att springa i mitt ställe om jag gud förbjude skulle krassla ihop lagom till lördag…

Lennart kämpen Evald jubilerade genom att springa in på 2.22.22! Detta trots krampande ben!  Team An Honest Mistake räknar nu med att nedräkningen till 30:e varvet börjar Lennart!

Stort grattis till 20:e Göteborgsvarvet Lennart!

Själv kämpade jag mig genom loppet på habila 1.58.48. Eller hur va det där nu igen… Hur som helst, jag har dragit en stor lärdom under varvet, kexchoklad må vara gott men att mumsa i sig en spröd kexchoklad samtidigt som man springer hyfsat anfådd är förenat med livsfara! En Heimlichmanöver och två spillda minuter senare kunde jag fortsätta springa!

TAHM har tidigare figurerat i media, nu ville det sig inte bättre än att jag stötte ihop med löparlegendaren Anders Szalkai efter målgång. Anders undrade givetvis hur det kom sig att TAHM:s längste löpare var i så bedrövlig form och bad om en utförlig intervju som jag givetvis ställde upp på, länkar till denna så snart jag hittat den!

 Tänkte jag skulle ta en bild på mig och Anders till bloggen, desvärre är jag i princip lika tekniskt begåvad som jag är löpstark…

/ Per som tycker det är överskattat att mörka

 

There are no comments on this post.

Lämna en kommentar