En av loppets kanske viktigaste förberdelser

Kosten, sömnen, utrustningen, det finns mycket saker som det ska finslipas på nu under de sista dagarna fram till loppet. Jag ska nu kanske ge er det bästa tipset till loppet och det rör musiken i våra mp3 spelare. Jag vet att jag och Per brukar springa med musik i lurarna, men hur ser det ut för teamets övriga medlemmar? Har ni musik under loppet, om ni har det vad har ni för musik?

Jag planerar ikväll att ordna med loppet spellista till min ipod och det är verkligen ingen som man sätter ihop snabbt utan det brukar ta ett par timmar för mig. Det ska vara rätt typ av musik till rätt del av loppet.

Mitt musiktips till er är Daft Punks liveskiva ”Alive” från 2007. Det är världens bästa löparmusik!
Under förra året när det gick som tyngst efter att Västerbron var passerad under andra varvet så drog jag på låten ”Prime Time of Your Life/Brainwasher/Rollin ‘and Scratch” och det är verkligen en brainwasher. Det är en grym låt att springa till,  man vill bara öka farten hela tiden fortare och fortare och man hör publiken från konserten jubla. Det är bara att gå in i musiken och springa!

/Martin som kanske inte är  Team An Honest Mistakes bästa löpare, men han är utan tvekan den som har bäst musiksmak i teamet!

There are no comments on this post.

Lämna en kommentar