Martin – En kolhydratberoendes bekännelser

Jag hade planerat att börja kolhydratladda imorgon onsdag så jag skulle idag göra en kolhydrattömning. Jag inledde morgonen med två ägg, kaffe och lite jucie. Till lunch blev det kalkonskivor och keso och till middag ikväll blev samma till middag. Sedan hände något med min kropp, jag fick total abstinens efter kolhydrater. Jag började frysa, fick huvudvärk och blev helt orkeslös. Jag tror att jag upplevde samma sak som en heroinist som varit utan heroin ett tag!

Det slutade med att jag fick dra i mig en portion pasta och köttfärssås som var avsedd för morgondagen. Jag måste säga att detta var extremt orutinerat av mig, tidigare när jag tömt kroppen på kohydrater så har jag ätit en normal frukost och sedan skippat kolhydrater till lunch och middag. Jag har då pallat av att köra träningspass för att tömma ur det sista, men idag fanns det ingen sådan kraft.

När det gäller min hälsostatus annars så har ingen förkylning brutit ut ännu, men jag gör som sagt allt för att den inte ska komma. Var lite snorig ikväll men det blir troligtvis inget mer. Käkar vitlök och ingefära, käkar Esberitox, gurglar whiskey, pressar apelsiner och dricker, matar i mig Fishermans Friend, dricker Té och C-vitamin. Allt sitter nog i huvudet. När det gäller min behinna/vad speciellt på högersida så tror jag att den är lite överbelastad så det blir mest vila fram till loppet. Har hittat en dundergrej som jag ska smörja med som heter Twinnex(tror jag) det är som att smeta napalm direkt på benet, men det bränner verkligen bort all smärta som finns.

När det gäller Pers tid gällande Göteborgsvarvet så vet jag inte vad jag ska tro längre, men om han försöker lura oss så kommer det att kosta honom dyrt. När det gäller Per så hoppas jag att han imorgon kan redovisa en sportbar som vi kan se finalen på under lördagkvällen. Har kollat med lite andra restauranger ikväll utan sportpub, men det mesta verkar vara fullt.  Det blir dessutom kul att höra hur det går för Per imorgon, han ska då köpa nya löparskor 3 dagar innan loppet. Kan vi få se värre fötter på lördagkväll än vad jag redovisade efter loppet 2008? Mina skor var då lite små så när jag kom i mål så var alla mina tånaglar svarta och de ramade av allihop!

Daniel redovisar ett tufft mål då han satsar på sub 3.30! Ska han ta nytt klubbrekord eller ska Erik som ikväll gjort sitt första blogginlägg(bravo) kunna ge Daniel en match.

Limpen bli dessutom intressant, han har haft lite skadebekymmer i slutet, men om någon kan vässa formen till en match eller tävling så är det Limpen som alltid levererar!

Själv så börjar jag bli lite orolig över askmolnet som så verkar glida in över vårt land, min oro är inte om luften ska vara dålig under loppet utan jag bekymrar mig om flygresan ner till Stockholm på fredag morgon. Om vi tvingas åka buss istället så är nog mina chanser att ta nytt personligt rekord helt bortblåsta. 10 timmar i buss är inte den bästa uppladdningen! Förresten, när dyker bilen från Halmstad upp till Stockholm? Vore bra senast kl 15 men om Per är iblandad så vet vi alla att han lär dyka upp kring 22 och har då inte hunnit köpa några skor eller äta någon pasta då han har haft fullt upp med disken hemma!

/Martin som nu ska försöka sova mig i form. Ska äta 2 kg pasta närmaste dagarna!

There are no comments on this post.

Lämna en kommentar