Mörkrets mästare tippar utgången av KM!

Det är dags att krypa till korset och erkänna: Ja, jag har mörkat. Mörkret är dock inte så nattsvart som det kan se ut, tror fortfarande att jag ligger hopplöst efter träningsmässigt och att jag därför får svårt att hävda mig mot mina lagmedlemmar imorgon. Här kommer i alla fall mitt tips angående placeringarna i klubbmästerskapet:

5:a

Jag är ledsen kära lagkamrater, men denna plats är vikt åt mig. Har vare sig tempo eller uthållighet till att springa mycket snabbare än att jag tar mig i mål någonstans mellan 3:55 och 4:15 om ens det. I första hand strävar jag efter att ta mig i mål. Lovar dock att i sedvanlig ordning bjuda på den snabbaste spurten in i mål!

4:a

Limpen tar denna plats. Jag grundar mitt tips på att jag inte hört en enda träningsrapport från Limpen och för att jag är tämligen övertygad om att Limpen kommer skada sig, sträcka sig, krampa ihop eller råka ut för någon annan olycka efter 30:km. En skadefri Limpen kan mycket väl överraska och plocka medalj i samtliga valörer. Varning för Limp!

3:a

Benhårt om tredjeplatsen, mitt tips blir dock att Martin tar platsen på bara minuten slagen av tvåan! Martin kommer inte hålla högt tempo nog att ta silver eller guld, hade maran dock varit ett par kilometer längre hade Martin blivit livsfarlig på grund av sin rutin och sin ihärdiga långdistansträning. Jag tippar att Martin springer i mål någon stans mellan 3:40 och 3:45.

2:a

Det smärtar mig oerhört att tippa en pingislirare som tvåa, men platsen är vikt åt Skoogh som visat en stadigt stigtande form sista månaderna. Skoogh kommer ligga i täten i årets KM men tröttna lite på slutet och sånär bli upphunnen av trean Martin. Skoogh är en matriallirare av högsta klass och hade inte kunnat ta denna placering om det inte vore för hans 600-kronors CEP-strumpor! Tid, mellan 3:30 och 3:40!

1:a

Ett stort grattis till favorit-trycket Erik! Efter ditt mil-lopp och med dina löpargener kan jag inte se att någon annan skulle kunna hota dig till guldet! De kallar mig mästermörkaren men frågan är om inte Erik tar priset, efter ett enda inlägg där han lite generellt i all hast summerar en träningssäsong som förmodligen fått Martin att se ut som en soffliggare är Erik en storfavorit och han kommer förmodligen vara med och slåss om pallplacering i hela Stockholm Marathon! Känn ingen press nu Erik, men jag tror du springer i mål på en tid mellan 3:25 och 3:35 😉

Utlyser nu övriga medlemmar att sätta tjugo kronor på ett tips. Skriv ned ert tips (dock utan att inkludera er själva) och lämna detta till mig i god tid innan start!

/ Per som äntligen är framme i Stockholm

There are no comments on this post.

Lämna en kommentar